Miten brändisi ja someviestintäsi kehittyvät vuosien aikana?
Milloin oot viimeksi pysähtynyt miettimään miten sun yritys on muuttunut vuosien saatossa? Entä miten sun some on muuttunut samassa ajassa? Ootko koskaan miettinyt miten sun oma tarina on kehittynyt?
Perustit yrityksesi vuosia sitten ja olet kirjoittanut somea samalla tavalla kuin aina ennenkin? Tekstiä, kuva ja ulos – seuraavaa postausta kehiin. Tuo kaava on hyvin tuttu monelle meistä. Silleen mäkin tein. Jossain vaiheessa huomasin, että mun oma yritys on muuttunut, oon kasvanut yrittäjänä. Olin oppinut uutta, ja palveluni ovat laajentuneet mutta somen tekeminen ei ollut pysynyt menossa mukana. Silti jatkoin samalla tavalla, koska en tiennyt parempaakaan tapaa tehdä.
💡
Brändin kirkastaminen on jatkuva prosessi, brändisi tarina on osa sinua ja liiketoimintaasi
Aloin pohtia, puhuttelenko yhä niitä seuraajia, jotka ovat olleet mukana alusta saakka, vaikka mun nykyiset palvelut eivät ehkä enää kosketa heitä? On normaalia, että yritys laajenee ja muuttuu, mutta samalla tavalla myös asiakaskunta muuttuu. Puhutteletko sä sun somessa niitä joille sun nykyiset palvelut on suunnattu vai niitä vanhoja seuraajia?
💡
5 vinkkiä brändisi kirkastamiseen
- Määritä brändisi ydinviesti jolla viestit liiketoimintasi tarkoituksesta sekä arvoista
- Tunne ihanneasiakkaasi ja viesti juuri heille jotka tarvitsevat palveluitasi
- Vakiinnuta visuaalinen ilme ja valitse värit, fontit ja kuvamaailma jotka tukevat brändiäsi
- Kehitä sisältöstrategia jotta viestisi kulkee punaisena lankana päivityksestä toiseen
- Arvoi säännöllisesti brändisi ydinviestiä sekä visuaalista ilmettä – onko tämä kaikki linjassa vielä vuosien jälkeen?
Kirkasta brändisi ja viestintäsi
Kirkastamalla sun yrityksen brändin sekä viestinnän saat vietyä sun liiketoiminnan juuri sinne mihin sen haluat menevän. Ota aikaa ja pohdi mikä on sun seuraava askel jonka voit ottaa kirkastaaksesi brändisi? Voisinko minä olla apunasi?
Olet alasi ammattilainen – annetaan sen näkyä ✨
Vastaa